Skoda Octavia 2 FL 1.6 TDi martor DPF aprins tremura scoate fum alb

DWQA QuestionsSkoda Octavia 2 FL 1.6 TDi martor DPF aprins tremura scoate fum alb
Ion asked 6 months ago

Detin o Skoda Octavia II Facelift motor 1.6 diesel 77 kw sau 105 cai putere cod motor CAYC. De aproximativ 2 saptamani s-a aprins indicatorul DPF masina tremura usor si scoate fum alb.
Mentionez ca este cumparata de noua, nu am mers la consum cu ea, vitezele le schimb peste 2500 turatii, in Bucuresti la 60-70km/h doar in treapta 3. Am iesit cu ea pe autostrada Bucuresti-Pitesti i-am dat constant 40 de min in treapta 5 intre 2500 si 3000 de ture. Degeaba martorul DPF nu se mai stinge. 
Am fost cu masina la 3 testere fiecare cu parerea lui, de 2 ori i s-a facut regenerare fortata. Degeaba, martorul aprins, locomotiva pe toba, am uitat sa va spun, miroase si ciuda, a noxe.
Acum 3 luni am schimbat si EGR, pe bord se aprindea spirala galbena si Octavia nu se mai tura peste 2500 si  abia tragea.
Va rog sa-mi spuneti daca aveti un raspuns concret. Multumesc.

2 Answers
Best Answer
admin Staff answered 6 months ago

Salut, daca 2 din 3 testere ti-a facut regenerare fortata verifica urgent nivelul de ulei din motor (asta daca nu ti-ai spus deja persoanele la care ai pus masina pe tester), dupa regenerare impusa in motor este posibil sa introduca motorina, asta se intampla natural, asa este la Skoda Octavia 1.6 TDi mk2 Facelift. Din cauza aceasta recomand aceasta regenerare clientilor mei inainte sa faca schimbul de ulei si filtre.
Daca EGR-ul este schimbat, nu cred ca de acolo sunt problemele asa cum ai specificat si tu pt aceasta valva, martorii sunt alti, spirala si la unele modele imrepuna cu check engine ambele de culoare galbena.
Poate ti s-a mai spus, chiar daca masina merge ok cand martorul DPF e stins, te rog sa verifici si injectoarele. E posibil ca acestea sa functioneze normal, dar regenerarea automata este facuta cu ajutorul lor, acolo trebuie sa masori. 
Sper sa ma fac inteles, la drum injectoarele functioneaza ok, pune un tester bun pe masina si sa-i ceri persoanei respective sa verifice injectoarele atunci cand masina incearca sa-si faca regenerare la filtru de particule. 
Ai spus ca ai masina de noua, din ce an este si acum cati km ai cu ea?

Ion answered 4 months ago

Am revenit, am rezolvat problema fumului alb si al tremuratului, iar acum martotrul DPF s-a stins, a fost de la injectoare, le-am reconditionat m-au costat 1600 lei. Martorii s-au stins iar motorul functioneaza cat de cat ok, consumul s-a inbunatatit si el. Acum ce mi se pare ciudat este facptul ca atunci cand turometrul este la relanti 700-800 ture, acul turometrului oscileaza usor injos si in sus, dar nu tot timpul. O alta problema este ca atunci cand iau piciorul de pe acceleratie, masina ramane accelerata pentru 2-3 secunde si pe urma scade, iar cand scade ii da putin “in nas” ma duc cu ea la garantie cu injectoare sa vad daca de acolo este problema, am inteles ca e posibil sa fie defect “senzor rampa injectie” . Verific tot ce s-a facut si revin cu mai multe detalii.

Your Answer